Тръгва първият влак от интермодалния терминал край Пловдив

17:40, 02 мар 18 25 855 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Първият интермодален влак тръгва днес от терминала край Пловдив. Композицията е с 34 вагона, всеки с по 20 тона товар и ще отпътува в 18.30 часа за турския град Черкезкьой. Очаква се да ще пристигне там утре около обяд, съобщи БНР.

Влакът е с обща дължина 600 метра, тежи 1600 тона заедно с товара и е единствен товарен влак, който ще се движи със 100 км/ч на територията на България.

„Сваляме 680 тона товар и 34 ТИР-а от българските пътища“, каза концесионерът на терминала Илиан Филипов и допълни, че с интермодалния влак значително ще се облекчи трафика по пътищата и опашките на граничните пунктове „Капитан Андреево“ и „Лесово“. По този начин и времето за транспорт се свежда до 18 ч., а сега е 3 дни, коментира Филипов, който е съдружник в „Пимк Холдинг Груп“. Миналата година дружеството "ПИМК Рейл", част от българския транспортен гигант ПИМК, взе на концесия съоръжението за 27 години.

"Има интерес от много турски фирми към влака", заяви Филипов, като допълни, че за първия влак ще има товари на 5 компании и 20 турски ремаркета.

В Черкезкьой е едниният от двата терминала в европейската част на Турция. Гръдът е на 75 киломтера от Истанбул, има голяма индустриална зона и удобна връзка с пристанищата в Чорлу и Такердак. Линията до там ще се обслужда два пъти седмично. В плановете на ръководството на терминала е да се развие и дестинацията до австрийския град Велс, с което ще се разтоварят е европейските магистрали.

Изграждането на Интермодалния терминал бе свързано с модернизацията на жп линията Септемвр-Пловдив и е осъществено с финансиране от Оперативна програма „Транспорт“.

ПИМК ще развива блок-влака сама. През 2016 г. ПИМК инвестира и в жп транспорт, като създаде своя товарна железопътна компания - "ПИМК рейл", като закупи локомотиви и специални джоб вагони за ремаркета. 

Според решението на правителството от миналата година концесионерът на интермодалния терминал, построен по Оперативна програма "Транспорт", ще трябва да инвестира 15.1 млн. лева. От тях 2.23 млн. лева трябва да бъдат вложени през първите две години. Беше и фиксирано годишно плащане в размер на 60 000 лева, както и променливо, което ще е за 10% от нетните приходи за всички дейности, свързани с ползването на терминала. Концепцията на терминала беше той да бъде изграден с европари и в последствие да се намери стопанин, който да го оперира и да инвестира в нужната техника, съобщава "Капитал".

Договорът за строителство беше за 14 млн. лева, а изпълнител на проекта "Трейс груп". Върху площ от 71 000 кв. м. са изградени площадки за товарене и разтоварване, за складиране на контейнерите, места за хладилници, административна сграда, митнически склад, паркинги за товарни и леки автомобили и КПП.

От ПИМК обясниха, че вече са закупили машина за товарене на влаковете, като е поръчана и нова, която трябва да заработи в края на април-началото на май. Отделно трябва да се построят и още 3 коловоза.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама